Recensie – Misschien nu

Titel: Misschien nu
Auteur: Colleen Hoover
Jaartal: September 2020
Aantal Pagina’s: 320
Uitgeverij: Zomer & Keuning
ISBN: 99789020536362
Genre: New Adult
Gelezen format: paperback, recensie exemplaar
Oordeel: 4 sterren

wp-1600199950607.jpg


Ridge en Sydney zijn eindelijk samen, maar Maggie – Ridge’ ex – staat er nu alleen voor. Ze geniet van haar vrijheid, maar moet ook dealen met haar taaislijmziekte. Maggie besluit een bucketlist te maken om alles uit het leven te halen. Punt 1 op de lijst: skydiven. Daar ontmoet ze Jake, een adrenalinejunkie, precies wat Maggie wil én nodig heeft.


Wat heb ik naar dit boek uitgekeken! Misschien ooit vond ik een heel bijzonder boek, hoe de liefde voor muziek kon zorgen voor een liefde tussen twee mensen… en dat terwijl één van hen doof is. Zo zie je maar hoe muziek altijd zal verbinden.

Al verdient het begin van de liefde tussen Ridge en Sydney geen schoonheidsprijs, ze zijn ontzettend zoet samen. Soms iets té zoet. De verhaal lijn van Maggie zorgt hier voor het zoutje. Maggie is nu namelijk single na haar zes jarige relatie met Ridge. Ze besluit haar bucketlist te gaan afwerken. Stap 1: skydiven. En daar ontmoet ze Jake. Hij is alles wat ze ooit heeft gewild, maar gezien haar prognose wil ze geen relatie meer aangaan. Ze zal over een aantal jaar sterven en ze wil niet meer slachtoffers toevoegen aan haar lijstje. Maar Maggie kan Jake op de een of andere manier niet loslaten…

Je leest dit verhaal vanuit vier perspectieven: Ridge, Sydney, Maggie en Jake. Ridge en Sydney zijn twee dolverliefde tortel duifjes, die proberen om te gaan met de plek van Maggie in hun leven. Maggie heeft namelijk niemand naast Ridge en Warren, de huisgenoot van Ridge, om voor haar te zorgen. Ridge wil echter Sydney niet kwetsen met zijn contact met Maggie, en Sydney probeert hier heel cool mee om te gaan. Maggie zit ondertussen in een emotionele rollercoaster met Jake en haar vriendschap met Ridge.

Zoals ik al eerder schreef, Ridge en Sydney zijn erg zoet in dit boek. Ik was daarom ook erg blij met de afwisseling van Maggie’s verhaallijn. Sydney is in dit verhaal erg perfect: ze heeft overal begrip voor en probeert continue alles te lijmen en vooral niet boos te worden. Ridge is extreem romantisch en verliefd… Ik vond Sydney en Ridge in Misschien Ooit stiekem toch een stuk realistischer als stel. En leuker.

Maggie is mijn favoriet in dit verhaal. Haar emoties zijn rauw, ze probeert het beste van haar resterende leven te maken en maakt hierin niet altijd de beste keuzes. Hierdoor voelde ik me meer verbonden met Maggie dan met Sydney of Ridge.

Gelukkig zit er ook de nodige humor in het verhaal, want Warren en Bridgette hebben nog steeds een extreme haat-liefde relatie en zorgen voor het nodige sarcasme.

Misschien nu is een verhaal van Colleen Hoover zoals we van haar gewend zijn. Romantisch, rauw en meeslepend. Helaas was dit boek op sommige punten iets te zoet en was het einde niet bevredigend voor me. Daarom dat ik dit boek 4 sterren geef.

Liefs,
Kelly

Plaats een reactie