Shoplog – Boekenfestijn Eindhoven

Wie kent het boekenfestijn niet? Misschien heb je de afgelopen jaren onder een steen geleefd, heb je nooit de (niet zo mooie maar mega opvallende) gele banner niet voorbij zien komen. Niet de hordes mensen met gigantische tassen vol boeken voorbij zien lopen in Maastricht/Eindhoven/Utrecht en noem maar op. Zelfs voor onze belgische dames en heren is er boekenfestijn in overvloed!

boekenfestijn

Het boekenfestijn biedt splinternieuwe boeken aan voor een prikkie. Een Roman of Thriller in het Nederlands kost tussen de 3 en 10 euro ongeveer en voor de fanatieke boekenlezers kun je voor echt heul weinig geld, relatief veel boeken scoren. Er is een Young Adult sectie waar zowel Engelse als Nederlandse YA ligt. Denk aan the Mortal Instruments boeken, the Hunger Games, Maze Runner, Gone serie maar ook standalones zoals Codenaam Coco van Blossom Books. Ik kan er even niet meer bedenken maar er lag genoeg! Fantasy ligt er in overvloed, ze hebben strips en manga’s, dvd’s, cd’s, platen, speelgoed en knutselbenodigdheden, wenskaarten, kookboeken, zelfhulpboeken… Echt alles wat je in een boekenbeurs zoekt, heeft het boekenfestijn voor een klein prijsje liggen.
boekenfestijn 2

 

Afgelopen weekend was het weer zo ver, het boekenfestijn kwam langs in het Beursgebouw in Eindhoven (voor een agenda van aankomende festijnen scroll ja naar beneden)! Kelly en Manon wilde sowieso die dag naar Eindhoven want daar was de Vintage Kilo Sale en bedachten dat ze ook wel EVENTJES langs het boekenfestijn konden gaan.

Natuurlijk is dat bij ons boekennerds nooit EVENTJES en hebben we daar toch dik 2 uur rondgehobbeld. Vooral mij, als je mij los laat zie je me 2 uur later pas met een hele kar vol boeken weer terug. Ik wil jullie dan ook even meenemen door mijn buit, ik heb namelijk maar liefst 7!!! (engelse) boeken gescoord voor 19,60!

20171107_165153.jpg

Allereerst twee delen van een serie, Shade Fright & Funeral Pallor van Sean Cummings. Deze boeken komen uit de Valerie Stevens serie en gaan over een chick die het bovennatuurlijke kan zien. Aangezien maar weinig mensen deze gave hebben wil de Canadese overheid graag dat Valerie erachter komt wie de kwaadaardige kracht is achter een aantal kwaadaardige gebeurtenissen en waarom deze de wereld wil vernietigen. Er komen zombie’s, trollen, spoken in voor. De boekjes zijn beide rond de 300 bladzijden, standaard lettertype en regelafstand maar een grote uitlijning. Volgens mij ben ik hier zo doorheen!

The Hex Factor van Harriet Goodwin. Dit boek gaat over een 12 (bijna 13) jarig meisje bij wie er vreemde dingen aan het gebeuren zijn. Als ze bij haar overgrootmoeder te rade gaat hoort ze dingen die haar leven veranderen. De flaptekst en de titel geven mij het vermoeden dat het gaat om een meisje die magische krachten bezit maar wie weet, het kan ook een andere kant op gaan. Het boekje heeft in ieder geval maar 185 bladzijden met een redelijk groot lettertype en deze heb ik dan ook gekocht om mijn reading challenge een eindejaars boost te geven!

A Dark Inheritance van Chris d’Lacey, deel één van The Unicorne Files. Unicorns… Need I say more? Het gaat over een jongen wiens vader drie jaar geleden is verdwenen. Hij komt onder de aandacht van een vreemde organisatie genaamd Unicorne, die hem kunnen vertellen wat er met zijn vader is gebeurd en een geheim onthullen dat zich in zijn botten genesteld heeft. Het klonk interessant, had Unicorn in de naam en kostte 2,99. Groot lettertype en 270 bladzijden maakte dat ik dit boekje meteen heb meegenomen!

Anthem for Jackson Dawes van Celia Bryce. Dit boekje gaat over twee tieners die elkaar ontmoeten in een ziekenhuis voor de behandeling van kanker. Megan valt als een blok voor de optimistische en levendige Jackson maar, met haar nog vele andere tienermeisjes. Terwijl ze tegen kanker strijden kan Megan wel wat van Jacksons optimisme gebruiken! Dit klinkt als een schattige chicklit toch? Een lekker tussendoorboekje met toch een heftig, serieus tintje eraan! Ik moest hem hebben, met 230 pagina’s lijkt dit een perfect boekje om je uit een leesdip te trekken!

Flirty Dancing van Jenny McLachlan. 245 bladzijden pure, genante chicklit. Heerlijk! Dit boek gaat over een meisje dat meedoet aan een danscompetitie op tv met een nog onbekende partner. Als die partner Ollie blijkt te zijn, vriendje van het meest gemene meisje van de school kan ze wel door de grond zakken. Klinkt heerlijk toch?

Tiger Milk van Stefanie de Velasco. Een super mooi hardcover boek voor 1,99. Serieus? Alleen om die rede al zou ik hem meenemen (heb ik misschien ook wel een beetje gedaan).Het boek gaat over de 14 jarigen Jameela en Nini. In een zomer in Berlijn gaan deze twee tieners richting de Berlijnse wallen omdat ze hebben besloten op te groeien. Oefening baart kunst toch? De flaptekst maakte mij ook nog eens ontzettend benieuwd naar dit boek, hoewel hij me wel zwaar lijkt. 245 bladzijden zware stof kan ik best handelen en hij staat mooi in mijn boekenkast! Meenemen dus!

Ik ben echt mega blij met mijn buit van het boekenfestijn! Ik heb eindelijk wat fijne tussendoor boekjes en ik kijk ernaar uit om ze te lezen!

De volgende boekenfestijnen zijn van 23 t/m 26 november in Rijswijk, 30 november t/m 3 december in Mechelen en 14 t/m 17 december in Gent. Voor de volledige agenda klik je HIER!

Wanneer gaan jullie eens een kijkje nemen?

Liefs,
Manon

 

 

Geef een reactie

