Bookish Tea #2 – Hoe smaakt de thee van Coffee ‘nd Cookie?

Het is weer tijd voor een nieuwe thee review! Coffee ‘nd Cookie heeft weer nieuwe smaakjes uitgebracht. Nu review ik alleen de thee Warlock niet, want ik hou niet van anijs dus ik heb die even overgeslagen.

De theetjes die we wel gaan bespreken zijn: Golden Heights, Court of Dreams, Court of Nightmares en Royal Family. Laten we beginnen!

Foto 05-11-17 15 30 57

Allereerst: overal zit weer een vet toffe brief bij. Bij Golden Heights vind je een soort van politie rapport, bij de Court of… thee een brief van, jazeker, de High Lord himself en bij Royal family van… Ik zeg er ook even bij dat ik altijd mijn thee ZONDER suiker of honing drink. Als een thee wat kruidig of zurig is, waar je niet van houdt, kan je altijd wat suiker toevoegen. Dan smaakt een thee al meteen anders.

Oké. Nu de smaakjes!

Golden heights is een bijzondere thee. De thee bestaat uit zwarte thee met jasmijn, framboos en witte chocolade en is afgemaakt met gouden sterretjes. Deze thee is heel zacht en licht kruidig/zoetig vanwege de jasmijn en de witte chocolade. Deze thee kan je eigenlijk altijd drinken, maar de witte chocolade zorgt wel voor een bijzondere smaak waardoor deze thee momenteel in mijn top drie staat.

Court of Dreams is precies zoals Rhysand wordt omschreven: verslavend en verleidelijk zoet. Deze groene thee met perzik, kamille en rozenbottel zorgt voor je dagelijkse ontspanning en is voor de zoetekauw: de perzik proef je er goed doorheen! Nu ben ik niet zo van de fruitthee omdat die nogal snel een zurige nasmaak hebben, maar deze thee zal bij iedereen in de smaak vallen omdat hij van zichzelf dus al lekker zoet is. De rozenbottel proef ik zelf niet zo, de kamille temt de perzik op een smakelijke manier.

Court of Nightmares is een heftige zwarte thee. Hij is heel kruidig en heeft een beetje, ook al is het meer iets wat je over wijn zegt, een zure afdronk. In je mond proef je het kruidige van de gember en hibiscus, als je hem doorslikt komt de appel naar voren. Maar zoals ik al eerder zei, ik drink thee altijd zonder suiker of honing! Deze thee drink ik het liefste wat later op de avond, op de een of andere manier. Het is wel echt de perfecte tegenhanger van de Court of Dreams thee en de smaak is ook passend bij dit hof. Net als Rhys zijn toneelstukje is deze thee ook ‘heerlijk zwaar en heftig’. Knipoog.

Royal Family. Deze thee is stiekem een beetje bijzonder voor me, want ik heb mee mogen brainstormen over de samenstelling van deze thee! Chantal miste nog een ingrediënt maar kon niet echt bedenken wat nu een fijne combinatie was. Toen kwam ik eigenlijk, heel stom, met het kokos idee. Nou, Chantal was er weg van! Deze thee is dus samengesteld uit groene thee, kokos, oranjebloesem en pepermunt. Ik kan je vertellen: deze thee is echt mijn nummer 1 op dit moment. Je proeft de kokos niet heel sterk, je proeft een beetje het zoete van de kokos samen met de frisse smaak van pepermunt. Een heerlijke, lichte groene thee.

Ik hoop dat de smaken van de thee zo een beetje duidelijk zijn. Heb je vragen, mag je ze altijd stellen! Zodra er weer vier theetjes uit zijn, zal ik een nieuwe review plaatsen. Ik kan alleen nog maar zeggen, de thee van Coffee ‘nd Cookie zijn echte aanraders! Nu met de feestdagen voor de deur, zijn het ook nog ideale kadootjes voor boeken én thee liefhebbers.

Liefs,
Kelly

 

Geef een reactie

