Tag – de YA tag

Wat vinden wij precies van YA boeken? Wat zijn onze favorieten, welke niet en wat vinden wij van verfilmingen? Dus als je benieuwd bent naar de uitkomsten van de tag die wij van Proud Book Junk hebben gekregen, lees vooral verder!

1. Wat is je favoriete personage uit een YA-boek?

Manon: Poeh, teveel om op te noemen. Laat ik het lekker standaard houden en een Harry Potter personage houden. Ik ben gek op Dumbledore. Briljante mafkees.

Kelly: Raas (in het Engels Roar) uit de Een wereld zonder hemel trilogie van Veronica Rossi! Ik heb op Yalfest samen met haar heerlijk kunnen zwijmelen. Hij is grappig, knap, lief, charmant, speelt, vrolijk. De perfecte vent.

movie

2. Welk YA-boek is naar jouw mening het beste verfilmd?

Manon: De verfilming van Thirteen Reasons Why vind ik echt heel goed. Dit is een van de weinige series die ik misschien beter vind dan het boek omdat er in de serie zoveel achtergrond verhalen bij komen en het toch trouw blijft aan het boek.

Kelly: The Fault In Our Stars. Dit blijft mijn all time favourite.

3. Hoeveel delen zou jouw ideale YA-serie tellen? 

Manon: Twee. Eén is geen serie en drie vind ik weer zo standaard en eigenlijk teveel.

Kelly: Dat ligt eigenlijk echt aan de serie… Harry Potter had nog even door mogen gaan. De Huis van de nacht serie vond ik een beetje overdreven met 12 (13?) delen. Tja. Mag ik even passen?

boek

4. Wat is jouw favoriete YA-boek wordt naar jouw mening ondergewaardeerd?

Manon: The Morganville Vampires van Rachel Caine. Super snel, vol actie, een pageturner maar bijna niemand kent de serie! Suzy en de Kwallen vind ik ook ondergewaardeerd.

Kelly: Herinner mij van Ann Brashares. Veel mensen kennen dit boek niet of pakken het niet op omdat de hoofdpersonen dezelfde namen hebben als de hoofdpersonen van de Fallen serie van Lauren Kate. Maar het is zo anders en zo een mooi verhaal! Jongens, LEES HET!

5. In welke fictieve wereld (uit een YA-boek) zou jij wel een dagje willen doorbrengen? 

Manon: Harry Potter, the wizarding world. Logisch toch? Wie wil nou niet een dag op Zweinstein doorbrengen. Ik zou ook best een dagje in Wonderland willen lopen.

Kelly: Ik wilde in eerste instantie Harry Potter zeggen. Maar ik zou ook best een dagje in de armen van Rhysand willen liggen…. *zwijmel*

tree

6. Aan welke YA-personage heb je een groot hekel? 

Manon: Anna, van Anna en de French Kiss… Beetje vreemdgaan goedpraten… Meg Corbyn uit de Anderen serie van Anne Bishop. Ga post rondbrengen… Als ik een hekel heb aan een personage dan heb ik echt een mega hekel aan dat personage. O en Umbridge! Ugh…

Kelly: Tamlin. Sorry not sorry.

7. Als jij een personage kon spelen in een YA-boek, welke zou dat dan zijn? 

Manon: Parvati Patil uit Harry Potter.

Kelly: Pfoe. Dat is een goeie. Laat ik maar lekker standaard gaan voor Feyre en alvast in de armen van Rhysand gaan liggen.

Een korte maar krachtige tag. We zijn erg benieuwd wat Chantal van Coffee ‘nd Cookie en Dominique van Thunderstruck Books zouden invullen!

Liefs,
Manon & Kelly

Geef een reactie

