Reading Playlist – Onverschrokken

Het verhaal van Fallon dat in Onverschrokken wordt verteld heeft me echt te pakken. Ik heb dan ook weer een aantal nummers gevonden die perfect bij dit boek passen (naar mijn mening dan). Ik ben heel erg benieuwd wat jij ervan vind! Luister je mee?

1. Beloved – Jordan Feliz

Dit nummer vind ik erg goed passen bij Fallon, hoe zij zich in het begin van het boek voelt en hoe zij zich daarna verder ontwikkeld. Fallon wil niets liever dan in de voetsporen van haar verloren zus treden en haar vaders goedkeuring verdienen. Een krijger zijn, iets betekenen. Je moet dit nummer niet zo zeer zien als beloved in de vorm van liefde, maar in de zin van familie liefde, doorzettingsvermogen en je plek op de wereld vinden.

”Head full of questions, how can you measure up?
To deserve affection to ever be enough
For this existence
When did it get so hard?
Your heart is beating, alive and breathing
And there’s a reason why
You are essential, not accidental
And you should realize
You are beloved”

 

2. Bad girl’s world – Halestorm

Dit nummer omschrijft de competitiviteit tussen de meisjes, de vrouwelijke galdiatrixes, en hoe hun leven er nu uit ziet. Je moet een rol spelen, steeds op je hoede zijn. Je weet niet wie vriend of vijand is. Het is een totaal nieuwe wereld voor Fallon, met zij eigen normen en waardes.

All you rebel babies
And you pretty thing with the dirty mouth
Tell ‘em times are changing
And we will never back down
This is our house now

If you be yourself for no one else
They’ll hate you cause you’re beautiful
So blaze the trail that no one can
Cause they’ll never understand

That we live in a bad girls world”


3. On fire – Stefanie Heinzman

Dit nummer vind ik erg goed bij de persoonlijkheid van Fallon passen. Fallon doet alles heel intens. Vechten, iemand missen, van iemand houden… Het verlies en gemis van haar zus heeft haar getekend. Fallon heeft altijd tegen haar opgekeken en sinds de dag van haar verdwijning heeft Fallon er alles aan gedaan om ster te zijn, te worden en een krijger te zijn.

”All my life, built in walls
Day and night, I was on my own
Say the life, sang my song
All the wild, I was all alone
Try to do it right, gotta be strong
And I thought I knew
Baby, now you have come along

My heart is on fire, it burns in a cage
Now all of my walls are falling in know me
Your love is wild, so easily swayed
And maby I fool you but I’m not afraid
Now my heart is on fire, fire, fire
My heart is on fire, fire, fire”


4. If you forget me – North

Er is één man die Fallon niet kan uit zijn hoofd kan zetten vanaf het moment dat hij haar zag. Ziet zij hem echter zoals hij haar ziet? Ze dansen een beetje om elkaar heen… Dit nummer past perfect bij deze situatie.

”Well I’m living for you, so please notice me, so please notice me
Cause I won’t forgive you if you forget me, if you forget me”


5. A hundred years – Samu Haber ft. Niila

Dit nummer past prachtig bij het einde van het boek… Ik wil niks spoilen, als je het boek al hebt gelezen snap je vast wat ik bedoel!

”Even in a hundred years
there will be tomorrow
I know we will still be here on the road
All these other glory days
now until forever
We’ve come a long way and the road is clear”

Dat waren weer 5 prachtige nummers die passen bij een geweldig verhaal. Heb jij nog een liedje dat je bij dit boek vindt passen? Laat het me vooral weten!

Liefs,
Kelly

Geef een reactie

