3 Days 3 Quotes Tag

Door Dominique van Thunderstruck Books zijn wij getagt voor de 3 Days 3 Quotes Tag – dat houdt in dat wij drie posts zullen schrijven met quotes uit boeken die wij heel mooi, inspirerend of grappig vinden.

De eerste quote is een favoriet van Kelly.tfios.jpgIk heb ontzettend genoten van dit boek. Er zitten een hoop quotes in die hartstikke waar zijn. Deze bijvoorbeeld, heeft een gevoelige snaar bij me geraakt. Je moet iedere dag dankbaar zijn voor de kleine dingen in het leven en dus ook voor de mensen om je heen. Helaas zijn er mensen die ik dagelijks moet missen, maar voor de momentjes die ik dan met ze heb of heb gehad ben ik ontzettend dankbaar. Die herinneringen koester ik en toveren regelmatig zowel een lach op mijn gezicht als een traan.

De tweede is een quote van Manon:

Afbeeldingsresultaat voor don't you forget about me

Ik las vorig jaar december Het Rampzalige Verhaal van Jou en Mij van Jess Rothenburg. Dit was een boek dat mij tot tranen geroerd heeft en ik echt heel bijzonder vond (en zwaar ondergewaardeerd). Het bijzondere aan dit boek was dat ik al vanaf de allereerste zin in het allereerste hoofdstuk verliefd was op dit boek. De quote is: “Don’t you, forget about me” en verwijst naar de eindscène van de film The Breakfast Club (die overigens echt iedereen moet zien). Het verwijst naar een moment in de film die ik zo episch vind, dat als je als schrijfster begint met deze quote, je wel een mooi boek moet neerzetten.  Op slag werd ik dus verliefd op dit verhaal, dit boek, deze schrijfster. Het heeft me niet teleurgesteld. Het was liefde op het eerste gezicht en I will not forget about you!

En Kelly sluit met de derde af:

748794cac3077b4945a3d25b364834ee

Deze quote is in het boek een sneer naar Harry vanuit Snape. Voor mij heeft het een beetje een dubbele betekenis. Soms zou ik willen dat mensen even in mijn hoofd konden kijken, zodat ze me wat beter kunnen begrijpen. Vanwege mijn PTSS is dat niet altijd even makkelijk.Daarnaast juist door wat ik heb meegemaakt kan ik me zo vinden in wat Snape zegt: Voldermort probeert steeds in Harry zijn hoofd te kruipen, en dat kan heel erg gevaarlijk zijn. In het dagelijks leven is dat hetzelfde: blijf dicht bij jezelf, geef je grenzen aan en vraag om hulp als je dat nodig hebt.

Wat zijn jullie favorieten?

Liefs,
Manon & Kelly

Geef een reactie

