Booknerdproblems #2: So many books, nothing to read!

Serieus. Wat is dit?! Ik heb 60 ongelezen boeken op mijn kamer staan maar zodra ik mijn pas gelezen boek dichtsla en ik naar al die boeken kijk denk ik: “Shit, ik heb niks te lezen!”

Kan iemand mij dit fenomeen uitleggen? Is het de overdaad aan keuzes die maakt dat ik niet kan kiezen? Is het dat al die boeken mij niet meer aanspreken? Staan ze er al zo lang dat ik het idee heb dat ik ze niet meer hoef te lezen? Ben ik van genre gewisseld ofzo en lees ik nu ineens alleen maar literaire thrillers? WAT GEBEURD HIER?!
Ik denk dat het die eeuwige zucht is naar nieuwe boeken. Nieuw, nieuw, nieuw. Gotta catch em all, Books to Go style. Nieuw leesvoer, dat maakt dat ik het oude leesvoer minder waardeer. img_20160921_135414Zonde eigenlijk want bij al die verhalen heb ik ooit gedacht: “DAT lijkt me leuk om te lezen”.

Ik heb een oplossing bedacht, een tijdje geleden al voor het probleem van de “So many books but nothing to read”. Ik heb een TBR pot. Een mooie weckpot waar allemaal opgevouwen papiertjes in zitten met de titels van de boeken die op mijn planken staan. Als ik het dan weer eens niet weet, grabbel ik 3 papiertjes uit de pot en kies één van die boeken uit. Zo heb ik dus, in plaats van de keuze uit 50 boeken, de keuze uit 3 boeken. Veel makkelijker!

Die koopzucht heb ik maar geaccepteerd… Hoe vaak ik mezelf ook een koopverbod oplegde, ik negeerde hem toch steeds. Als je het over bookworm problems hebt… xD

Herkenbaar?

Een gedachte over “Booknerdproblems #2: So many books, nothing to read!

  1. Annemieke zegt:

    Van die koopzucht kom je niet af. 😉 Ik heb ook een tijdje een tbr pot gehad, maar dit jaar kan me dat niet echt bekoren. Een tbr stapel maken aan het begin van de maand helpt wel wat als ik een mix maak tussen oud en nieuw.

    Like

Geef een reactie

