Freaky Friday #5: Harry Potter And The Cursed Child.

naamloos.jpg

Eigenlijk zou dit een artikel zijn dat eens níet over boeken ging, maar deze ervaring wilde ik toch zeker wel even met jullie delen!

31 juli was het zo ver. Het script van Harry Potter and the Cursed Child kwam uit in boekvorm. De Hele wereld kon van dit verhaal gaan genieten. Old-skool events werden georganiseerd, het een nog grootser dan de ander. De Harry Potter hype was terug!

Ik, nuchter als ik ben, heb er niet aan meegedaan. Ik wist dat het een script was, dat het voor het toneel was geschreven en daardoor dus onmogelijk zo episch kon zijn als de boeken omdat sommige dingen (denk aan epische wand-battles, het omhoogkotsen van slakken, telepathie etc.) gewoon niet geschikt zijn voor in een theater. Ik heb geen event bezocht, niet een pre-order geplaatst en heb niet de wekker gezet. Ik heb niet iedereen op de voet gevolgd op Facebook. In eerste instantie wilde ik het boek niet eens gaan kopen…

Toen begon het te kriebelen. Ik wist dat er een nieuwe Harry Potter uit was en een soort instinct werd aangewakkerd. Dat instinct dat jaren lang ervoor heeft gezorgd dat het eerstvolgende boek op de dag van verschijnen bij de plaatselijke boekhandel klaar lag en waar ik bij het ochtendgloren als eerste op de stoep stond omdat ik niet kon wachten op het boek! Dat instinct dat  heeft gesluimerd omdat de serie was afgelopen werd wakker. Ineens deed mijn hoofd dit: “OMG ER LIGT EEN HARRY POTTER BOEK IN DE WINKEL! EEN NIEUW VERHAAL! IK MOET DAT BOEK HEBBEN!”

Harry-Potter-and-the-Cursed-Child-artwork.jpg

Mijn goede voornemens vlogen de deur uit. Ik trok mijn Hogwarts shirt aan, deed mijn “I solemly swear I am up to no good.” ketting om, mijn “Mischief Managed” armband en sprong op de fiets.

Dames en heren, op 31 juli ben ik mijn verstand compleet verloren en heb ik toch Harry Potter and the Cursed Child gekocht. Het voelde ge-wel-dig!

Inmiddels heb ik hem ook al uit en ik vond hem ge-wel-dig!

Wat vinden jullie van de hele hype? Hebben jullie je ook mee laten slepen? Wat vonden jullie van het ‘boek’?

Door: Manon Huisert

 

3 gedachtes over “Freaky Friday #5: Harry Potter And The Cursed Child.

    • kellsdj zegt:

      Ikzelf (Kelly) heb het nog niet gelezen maar Manon, die dit heefr geschreven, vond het prettig lezen. Je went snel aan de stijl. Ikzelf wil hem toch wel halen uit nieuwsgierigheid en omdat het een mooie toevoeging is aan m’n collectie!

      Like

    • booknerdmanon zegt:

      Het verhaal is gemaakt voor het theater. Als je je bedenkt dat sommige dingen uit de wizarding world moeilijk te vertalen zijn naar een podium, je er rekening mee houdt dat het een script en je weet dat het niet door alleen J.K. is geschreven (serieus als je denkt dat het echt een 8e boek is wordt je namelijk wel teleurgesteld) is het een goed boek. Het zuigt je toch mee terug in de HP wereld, je krijgt een kijkje naar hoe het nu met bepaalde personages gaat en maakt kennis met een aantal nieuwe personages. Als je niet net zo’n briljant verhaal verwacht als het origineel is het een aangename en nostalgische terugkeer naar Hogwarts waar je (naar mijn idee) echt wel van geniet! Maar om terug te komen op je vraag of het echt goed is, nee. Het is niet zo goed als het originele verhaal.

      Like

Geef een reactie

