TBR Thursday #1 – wat willen wij nog lezen?

Hoi allemaal!

Zoals iedere boekenliefhebber hebben ook wij nog GENOEG boeken op onze TO BE READ-lijst staan. Wij hebben er (helaas) ook last van dat deze lijst alsmaar groter wordt… En we delen die graag met jullie!

Wij vullen elkaar dan ook goed aan. Manon leest vooral Engels maar soms ook Nederlands, Kelly leest vooral Nederlands (en af en toe Duits). Er staan hier dus in iedere post steeds een lijstje met Engelse én Nederlandse boeken, zodat iedere lezer ideeën op kan doen hier.

We zullen eens beginnen.

TBR van Kelly

IMG_20160714_171948

  1. Reboot – Amy Tintera
  2. Het experiment – Michelle Gagnon
  3. Rebel in de woestijn – Alwyn Hamilton
  4. Hof van doorns en rozen – Sarah J. Maas
  5. Duizend stukjes van jou – Claudia Gray

Ja ja ik weet het, ik moet me schamen dat ik Duizend stukjes van jou en Hof van doorns en rozen nog niet heb gelezen. Ik ben zo druk geweest met mijn scriptie en het afstuderen dat ik ze een beetje heb laten staan…. Heel slecht van mij. Ze staan wel al in mijn kast om gelezen te worden, zodat ik er ook een mooie recensie over kan schrijven! Ik heb er bovendien veel goede verhalen over gehoord, maar ik probeer er niet al te hoge verwachtingen over te hebben, anders vallen de boeken misschien tegen.

Van Boekhandel de Ganzenveer, de boekhandel waar ik altijd mijn boekenbaby’s koop, kreeg ik de tip om Reboot te lezen. Ik ben dan ook erg benieuwd naar dit boek, want ik hou wel van dystopian/toekomst boeken! Hetzelfde geld voor Het experiment en ook wel een beetje voor Rebel in de woestijn . Chips, dat wordt nog een moeilijke keuze. Ik hoop dat er tussen deze boeken een verhaal in zit waar ik helemaal in word gezogen.

Welk boek raden jullie mij aan om als eerste te lezen?

Liefs, Kelly

 

TBR van Manon

IMG_20160714_154354

Ik heb deze week echt heel veel boeken gekocht (misschien een beetje TE veel)! Veel ervan zijn Engelse literatuur. Denk aan Dracula van Bram Stoker en Great Expectations van Charles Dickens. Ik wil daarvan proberen er één per maand te lezen. Ik ben namelijk van de: “Ken je klassiekers!”. Natuurlijk lees ik meer YA en inderdaad in het Engels. Ik ben goed in Engels en ik vind dat verhalen in het Engels ook vaak mooier zijn. Alleen de titels vaak al.

  1. Looking for Alaska – John Green
  2. The Crown – Kiera Cass
  3. Surf – Chris Vick
  4. Wuthering Heights – Emily Brontë

Best een gevarieerd lijstje zo! Ik ben toch maar aan de John Green boxset begonnen. Ik had die al langer op de TBR staan maar had nooit eerder de neiging om daaraan te beginnen. The Crown is mijn cadeautje om uit een leesdip te komen. Die heb ik gewoon in één dag uit. Surf lijkt me een leuk boek! Ook in een setting die me aanspreekt. Ik kom net uit Zeeland dus vond het wel toepasselijk. Wuthering Heights is de classic van de maand Juli!

Hebben jullie aanraders? Engelse must-reads? Of zien jullie graag een boekrecensie van een bepaald boek? Laat het weten!

Liefs, Manon

2 gedachtes over “TBR Thursday #1 – wat willen wij nog lezen?

Geef een reactie

