Freaky Friday #1 – Amazingly Alone

Bij deze de kick-off van ons nieuwe segment, Freaky Friday! Hierin gaan Kelly en ik elke vrijdag een blog posten over de dingen die ons bezighouden, die niet per se boekgerelateerd zijn. Ik heb de eer om de aftrap te doen!

Amazingly Alone

Naamloos.jpg

Ik liep laatst voor de miljoenste keer tegen hetzelfde probleem aan. Echt. Ik denk dat iedereen dit probleem wel eens tegenkomt. Je hebt ontzettend veel zin om iets te doen maar… NIEMAND WIL MEE! Mijn god wat zijn de mensen om me heen toch saai af en toe. Nou ja, dan ga ik voor de miljoenste keer maar gewoon niet…

Wacht. Dit moet anders kunnen.

Zou het… Nee dat kan niet… Of toch wel…? Maar dat is zo… Nou, lekker boeiend eigenlijk. IK GA ALLEEN!

100 kilo last valt van mijn schouder op het moment dat ik dit beslis. Ik kan dingen alleen doen. Ik vind het ook niet raar als ik andere mensen alleen zie. Sterker nog, ik besteed er nauwelijks aandacht aan. Misschien zit het alleen maar in mijn hoofd dat ik afhankelijk ben van anderen om de dingen die ik wil doen te doen. Samen sta je sterker? Ik ben alleen ook sterk genoeg!

Na dit besef ben ik alleen de stad in gegaan, ben ik alleen op festivals rond gaan lopen, ben ik ontzettend vaak alleen naar het park gegaan en ben ik alleen naar een evenement in een boekhandel geweest. Het is heerlijk om dingen alleen te doen. Je hebt even een moment, een activiteit waarin je helemaal op jezelf aangewezen bent en je doet toch wat je wilde, waar je zin in had. Je hebt tijd om te ontspannen en na te denken. Ik geniet ervan. En verrek, ik ben best leuk gezelschap voor mezelf!

Ik hoef met niemand rekening te houden, niemand die zich aan mij stoort, niemand die rechts wil terwijl ik links wil, ik hoef niks te overleggen. Pure vrijheid.

Ik heb daarom ook besloten om alleen op vakantie te gaan dit jaar. Ik neem niemand mee, ga niet met een groepsreis, ik ken niemand op mijn bestemming. Ik ga alleen en ik heb er zin in!

Door: Manon Huisert
Geef een reactie

